Kan kryddat kolsyrat vatten göra dej fet?

Alla innehar hört om att det är livsnödvändigt att få tillräckligt med vatten att dricka.

Människor kräver omfattande mängder återfuktande vätskor för att våra kroppsfunktioner ska fungera adekvat, men de flesta människor tycker möjligheten att dra i sig mugg alternativt bägare sedan bägare med alltsammans smaklöst vatten är jättejobbigt, speciellt är det så i de länder där vatten ej är någon bristvara som i Sverige.

Många folk vänder sej till mer spännande drycker, som kolsyrat vatten för att uppfylla sina rekommenderade muggar med vätska per dag.

Men stämmer ryktet om att ett lyx att denna dryck inte är så hälsosamt som man skulle kunna ana?

Kan det antagligen till samt med orsaka viktökning?

Låt oss ta en titt på effekterna av Karboniseringen

Jo, ryktet om att karboniserat vatten minsann kan orsaka uppsvälldhet och viktökning är totalt lätt falskt, så du man vara helt behärskad och fortsätta dricka smaksatt karboniserat bubbelvatten.


Bordsvatteninfo.

Att kolsyra är ofarligt.

Att placera kolsyrade bubblor till vatten eller dricka, där gasen infunderas i vätskan är ofarligt för människans ämnesomsättning.

Därjämte kan kolsyragasen agera helt tvärtom att du känner dig mätt och belåten fortare och detta skulle faktiskt kunna bidra till dina ansträngningar att bantningen.

Men låt oss eftersöka den reella viktboven

Men när kolsyrat mineralvatten i sig är helt ofarligt samt möjligen bra för din hälsa, dricker de flesta folk inte det i sin tvättad design.

Vanlig läsk innehar en avsevärd och fruktansvärd mängd socker och kalorier.

Även lightläsk, med inget kalorier per dos består av potentiellt farliga aspartam sockersubstitut.

Det finns några smaksatta drycker som är lite bättre, man behöver helt lätt själv avsyna dryckens natriumhalt och typ av sötningsmedel för att avgöra om drycken kan vara ett hållbart alternativ till den vanliga läsken.

För när fel tillsatser blandas i kolsyrade drycker, kan det framkalla verklig och rätt så bastant viktökning.

Men visste du detta?

Coca Cola som är världens största tillverkare utav läskedrycker och största märke i Sverige uppger på sin hemsida att deras läskedrycker innehåller lika mycket socker som chosefri fruktjuice.

Det kan verka missvisande, men är (givetvis listigt valt utav dem) för Livsmedelsverket fick ge dem korrekt i att ren fruktjuice har lika mycket socker som dricka.

Man gillar att en ask Coca Cola har kolhydrater som motsvarar omkring tio sockerbitar.

Skillnaden, som Coca Cola talar ickeverbal om är apelsinjuice innehåller nyttiga vitaminer samt mineraler som fattas totalt i Coca Cola.

Dricker man 2, 5 dl juice utav apelsin alternativt äpple, alternativt en butelj Mer, får man i sej motsvarande

7, 5 sockerbitar. Omräknat till 33 cl blir det 10 bitar. Detsamma gäller för ett glas Oboy, innehållande av kaffegrädde och 4 teskedar chokladpulver.

Också i kaffegrädde med tillsatser

En milkshake på McDonalds skänker kolhydrater motsvarande hela 19 sockerbitar!

En ask energidryck utav märket Red Bull ger dig inte bara vingar, utan också åtta sockerbitar.

The Bottom Line

Om man nu vill inmundiga bubbelvatten för att njuta utav dess roliga, brusande konsistens kan det vara en färdigt nyttig vana att smaksätta det med sockerfria aromer – som inte bildar någon viktökning.